Społeczności internetowe

Jak sprawić, aby obecność w serwisach społecznościowych przyniosła Twoim markom korzyści, a wysiłki nie poszły na marne? Jak stworzyć dobrze działającą społeczność? Doradzimy ci jak efektywnie wykorzystać potencjał internetowych serwisów społecznościowych.

 

Bardzo szybko rosnąca popularność społeczności internetowych to jeden z globalnych fenomenów ostatnich lat. Coraz więcej firm i instytucji próbuje wykorzystywać je w swoich działaniach, tworząc własne społeczności lub wykorzystując możliwości społeczności istniejących. Stworzenie profilu marki na Facebooku, współpraca z blogerami, monitorowanie forów dyskusyjnych – to tylko kilka przykładów. Jak jednak sprawić, aby obecność w serwisach społecznościowych przyniosła Twoim markom korzyści, a wysiłki nie poszły na marne? I jak stworzyć dobrze działającą społeczność, skoro próbuje tak wielu, a udaje się to tylko nielicznym? Od kilku lat uczestniczymy w badaniu i tworzeniu różnych społeczności internetowych i dobrze znamy rządzące nimi mechanizmy. Doradzimy ci jak efektywnie wykorzystać potencjał internetowych serwisów społecznościowych.

Co?

  • Diagnoza społeczności – analizy ilościowe i sieciowe, które pozwalają precyzyjnie ocenić obecny stan społeczności (w tym: Diagnoza sieci społecznej). W oparciu o nie formułujemy rekomendacje, które pomogą zwiększyć zaangażowanie istniejących członków i pozyskać nowe osoby (zobacz też nasze usługi: Wykorzystanie wiedzy o klientach oraz Pozyskiwanie klientów)
  • Dźwignia społecznościowa – wirtualne działania społeczności fanów czy klientów mogą dać ci znaczniej więcej, niż wydatki na obecność w tradycyjnych mediach. Informacje od ludzi, których dobrze znamy lub uważamy za ekspertów mają największą siłę. Jak jednak nad tym zapanować? Projektujemy oddziaływania, które pomogą Ci wykorzystać potencjał społeczności i dotrzeć do tysięcy osób. Wiele ze stosowanych sposobów jest bardzo szybkich, a przy tym – pociąga za sobą znikome koszty.
  • Ewaluacja potencjału społecznościowego – korzystając z połączenia metod sieciowych, ilościowych i jakościowych ocenimy obecność Twojej marki w społecznościach i zaproponujemy, co jeszcze i w jaki sposób można by zrobić.

Jak?

Szybkie metody badawcze wykorzystujące dane zebrane na stronach internetowych i serwerach społeczności oraz analizę sieciową pozwalają nam na precyzyjne analizy. Wiedza ekspercka i doświadczenia umożliwiają skuteczne rekomendacje.

Dla kogo?

Dla firm i instytucji, które mają już własną społeczność lub chciałyby ją stworzyć, a także dla tych, którzy chcieliby wykorzystać społeczności internetowe w swoich działaniach. Możemy być także partnerem i konsultantem w Twoich rozmowach z agencją proponującą i wykonującą działania w społecznościach internetowych.