Wyniki badania Blip.pl (mikroblogging)

03.12.2009

Wyniki badania serwisu Blip przedstawione na pierwszym spotkaniu miłośników Real Time Media - jedna z pierwszych analiz mikrobloggingu w Polsce.

Na Real Time Camp, pierwszym w Polsce spotkaniu osób wykorzystujących zawodowo tzw. serwisy Real Time Web, przedstawiono wyniki badań serwisu Blip.pl przeprowadzonych Mikołaja Hnatiuka, Michała Podlewskiego i Jana Zająca. Była to jedna z pierwszych w Polsce analiz mikrobloggingu. Ta forma komunikacji zdobywa coraz większą popularność, o czym świadczy rosnący zasięg serwisów takich jak Twitter, Blip, Śledzik czy Flaker. Prezentacja, tak jak i całe spotkanie, wywołały ożywione dyskusje w real time media, zwłaszcza na Blipie i Facebooku.

Badania dotyczyły przede wszystkim mechanizmów aktywności użytkowników oraz popularności poszczególnych osób i tagów. Pokazaliśmy też wizualizację sieci najchętniej obserwowanych użytkowników. Analizy przeprowadzono na danych dotyczących całej historii serwisu, od jego założenia.

W serwisie Slideshare można obejrzeć prezentację z badania Blip.pl .

Na stronie Real Time Camp można znaleźć linki do pozostałych prezentacji. Osobom zainteresowanym śledzeniem na bieżąco głównych statystyk Blipa polecamy Blipi.