Artykuł na temat motywacji do udziału w ankietach internetowych

03.11.2009

Ukazał się artykuł na temat motywacji do udziału w ankietach internetowych, w kontekście badań ewaluacyjnych online.

Ukazał się artykuł Jana Zająca i Dominika Batorskiego na temat motywacji do udziału w ankietach internetowych w kontekście badań ewaluacyjnych. Omawiane są w nim zagadanienia zwiększania realizacji próby (response rate) i ograniczania dropout'u oraz wykorzystania ankiet internetowych w badaniach dotyczących ewaluacji. Tekst zawiera bogaty przegląd badań polskich i światowych, a także konkretne rekomendacje.

Artykuł pod tytułem Metody zwiększania zwrotności w badaniach internetowych wydano w publikacji Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pt. Ewaluacja wobec wyzwań stojących przed sektorem finansów publicznych, pod redakcją Agnieszki Haber i Macieja Szałaja. Poza wydaniem papierowym, książka jest dostępna także online.

Ten rozdział został także przetłumaczony na angielski i wydany jako Methods of increasing the responsiveness in online surveys w książce Evaluation in the Making: Contexts and Methods, edited by Agnieszka Haber & Maciej Szałaj, wyborze publikacji o badaniach ewaluacyjnych przygotowanym przez PARP.

Zapraszamy do lektury informacji na temat  naszej oferty w zakresie badań internetowych i innych usług dla branży badań społecznych i marketingowych.